لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب .

لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب

مهمترین علل ایجاد کننده درد در زیر شکم شما

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند احساس درد در شما ایجاد کند. اصولاً وقتی عصب درد در آن ناحیه تحریک شود ، احساس درد خواهید کرد. اما در بعضی موارد احساس درد نیاز به توجه بیشتری دارد. یکی از این موارد درد زیر شکم است. با دکتر سلام همراه باشید.

بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود دچار دل درد می شوند ، اما کمردرد در خانم ها بیشتر دیده می شود. علل این درد در افراد مختلف متفاوت است ، بنابراین درمان متفاوت است.

شکم ناحیه ای است که شامل اندام های گوارشی است و محدود به لگن و دیافراگم است. سوزش سر دل ، از جمله درد در قسمت تحتانی شکم ، معمولاً اصطلاحی است که برای توصیف درد ناشی از اندام های داخل حفره شکم استفاده می شود. این اندامها شامل معده ، روده کوچک ، روده بزرگ ، کبد ، کیسه صفرا ، طحال و لوزالمعده هستند. در زنان ، قسمت تحتانی شکم در واقع لگن است و شامل رحم ، لوله های رحمی و تخمدان ها (سیستم تولید مثل زنان) است. گاهی تشخیص درد در شکم یا لگن دشوار است. درد در ناحیه تحتانی شکم می تواند برای یک زن ترسناک باشد زیرا آنها فکر می کنند سیستم تولید مثل آنها در خطر است ، اما همیشه اینطور نیست. شایعترین علت درد پایین شکم در زنان قاعدگی است (بخوانید: تفاوت بین علائم بارداری و علائم قاعدگی).

گاهی اوقات زیر قلب درد می کند ، اما درد مربوط به اندام های داخل حفره شکم است. به عنوان مثال ، ممکن است ریه ها یا کلیه ها مشکلاتی داشته باشند که می تواند باعث سوزش معده شود.

علت درد زیر قلب
درد در قسمت تحتانی شکم در زنان می تواند نشانه بیماران مختلف باشد. در بعضی موارد ، درد به سرعت برطرف می شود ، در حالی که در برخی دیگر به درمان ساده نیاز دارد. البته شرایطی وجود دارد که علت سوزش سر دل کمی پیچیده تر است و درمان ممکن است بیشتر طول بکشد. در زیر لیستی از علائم و دلایل کمردرد آورده شده است.

1- دیورتیکولیت
یکی از علل شایع کمردرد ، دیورتیکولیت است. دیورتیکولیت هنگامی اتفاق می افتد که کیسه های کوچکی به نام دیورتیکول که به دلیل ضعف روده بزرگ ایجاد می شوند ، ملتهب شوند. این کیسه ها می توانند پاره شوند ، متورم شده و باعث عفونت شوند. علائم دیگر دیورتیکولیت شامل تب ، حالت تهوع و استفراغ است. موارد شدید بیماری ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

2- گاز
گاز در دستگاه گوارش شما طبیعی است و به طور کلی نتیجه بلع و هضم غذا است. گاز تولید شده در دستگاه گوارش باعث گشاد شدن آن و ایجاد ناراحتی و درد می شود. گاز می تواند در اثر بلع هوا بیش از حد معمول ، پرخوری و خوردن غذاهای تولید کننده گاز ایجاد شود. گاز اضافی معمولاً با آروغ زدن یا نفخ شکم دفع می شود.

3- سوi هاضمه
یک سناریوی که بعد از خوردن غذا اتفاق می افتد ، تولید اسید بیشتر در طی واکنش معده به غذا است. اسید معده می تواند مری ، معده یا روده را تحریک کند. سوi هاضمه اغلب به صورت ناراحتی ، درد یا احساس سوزش احساس می شود. علائم دیگر عبارتند از سوزش معده (بخوانید: سوزش معده در بارداری) ، نفخ و حالت تهوع.

4- فتق
بیماری که در آن اندام داخلی یا قسمت دیگری از بدن از طریق قسمت ضعیفی از دیواره شکم ظاهر می شود. فتق به صورت توده یا برجستگی در ناحیه شکم یا کشاله ران ظاهر می شود. فتق انواع مختلفی دارد و بعضی از آنها نیاز به مراقبت فوری دارند.

5- سنگ کلیه
بزرگ شدن سنگها در مجاری ادراری می تواند باعث درد شدیدی در زیر بغل و کمر شود. درد هنگام عبور سنگ از سیستم ادراری بدتر می شود. وقتی سنگ ادرار دارید (چگونه از شر سنگ کلیه خلاص شوید) ، ادرار شما صورتی ، قهوه ای ، مات یا بد بو است. همچنین ممکن است تب ، حالت تهوع ، استفراغ و لرز داشته باشید.

6- شاگینل
این بیماری توسط ویروسی ایجاد می شود که باعث آبله مرغان (آبله مرغان در کودکان زیر 2 سال) می شود. Shaginel یک فعال سازی مجدد از ویروس خاموش است که در اواخر زندگی ظاهر می شود. وقتی سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد رخ می دهد. عفونت شگینل می تواند بثورات دردناکی باشد که به صورت تاول ها و باندهایی در بدن ایجاد می شود. این بثورات بسیار مسری هستند و باید پوشانده شوند تا در معرض خطر قرار نگیرند. واکسن شگینل می تواند احتمال عفونت را کاهش دهد.

7- گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی
این گرفتگی ها قبل از دوره قاعدگی اتفاق می افتد. هر زنی حداقل در هر سال در طول سالهای باروری خود این درد را تجربه می کند. درد گرفتگی می تواند از جزئی تا ناراحتی شدید باشد و در فعالیت های روزمره اختلال ایجاد کند. اگرچه این به طور کلی گرفتگی عضلانی جدی نیست ، اما در صورت احساس درد شدید به پزشک مراجعه کنید.

8- آندومتریوز
آندومتریوز بیماری است که در آن بافت مخاط رحم از رحم خارج شده است. به دلیل ماهیت این بافت در تکثیر و شرایط عروقی ، سوزش معده رخ می دهد که می تواند منجر به ناباروری شود. علائم این سوزش معده شامل درد ناشی از گرفتگی قاعدگی است که با گذشت زمان ، درد در حین رابطه جنسی و خونریزی شدید قاعدگی بدتر می شود. علت آندومتریوز ناشناخته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۲:۵۹ توسط:ثنا محمدی موضوع: نظرات (0)