لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب .

لباس زیر زنانه با کیفیت و قیمت مناسب

مروری بر سیر تغییرات سوتین یا کرست

تاریخچه کرست

امروزه پوشیدن کرست یا "سوتین" بسیار رایج است که شاید هرگز فکر نکرده باشید که اولین کرست ساخته شده است. یا آنچه با گذشت زمان تغییر کرده است. تاریخچه پیدایش و تکامل کرست داستان جالبی است.

باور کنید یا نکنید ، 2500 سال قبل از میلاد مسیح ، زنان جنگجو از مینوآ ، در جزیره کرت در یونان ، لباس کرست مانند پوشیدند که سینه ها را بالا می برد و آنها را در معرض دید قرار می داد.
اولین سوتین پانصد سال بعد ساخته شد. این لباس از جلو و تا کمر باز بود و سینه ها را نمی پوشاند. بندهای نازک چرمی دور کمر بسته می شد تا پستانها گرد شود.

از 450 الف. تا سال 285 د. ج. ، یونانی ها از سوتینی استفاده کردند که روی سینه بسته شده بود اما آنها را نمی پوشاند. از آنجایی که در آن زمان استفاده از سوتین ممنوع بود ، زنان از نوارهایی از پارچه نازک استفاده می کردند که به دور پستانهایشان بسته می شد تا هنگام راه رفتن حرکت نکنند. زنان رومی همان سوتین یونانی ها را گرفتند اما نام خود را تغییر دادند. آنها دو نوع کرست داشتند ، یکی برای جلوگیری از رشد سینه و استفاده از آن توسط دختران ، و دیگری برای پوشاندن سینه های بزرگ.در قرن سیزدهم ، زنان لباس زیر کوتاه می پوشیدند که سینه ها را صاف می کرد. کمربند دامن ها را نیز از بالای کمر بلند کرده اند تا معده حجیم به نظر برسد و سینه ها جلب توجه نکنند. در قرن سیزدهم ، برای اولین بار ، در ویترین مغازه تمساح نوشتند: "بزرگترین را بپوشانید ، کوچکترین را بگیرید و بندها را محکم کنید".

         

در ابتدا کرست ها در اروپا بیشتر رایج بود ، اما در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ، به تدریج سوتین جای آنها را گرفت (سوتین به معنی سوتین و سینه بند به معنی گلو). دور گردن بسته می شود. در زمان های قدیم ، فارسی زبانان در ایران آن را حاشیه مشک می نامیدند ، زیرا دارای دو بالش کوچک بود که زیر سینه ها نگه داشته می شد و چون مشک در آن قرار داده می شد تا بوی خوبی داشته باشد ، پسوند "مشک" داشت.

در 12 فوریه 1914 ، یک جوان نیویورکی به نام مری فلپس جیکوب "سوتین پشت باز" را به شکل فعلی برای ثبت به اداره ثبت اختراعات ایالات متحده ارائه داد.

انواع سوتین یا کرست

سوتین ها انواع مختلفی دارند که بر اساس شکل ، پارچه و ... در انواع مختلف طبقه بندی می شوند ، به عنوان مثال ، برخی سوتین ها بندهای بی رنگی دارند که در صورت پوشیدن لباس خط گردن برای تعریف بندها ، از آنها استفاده می شود. نبودن برخی از فنجان های سوتین دارای اسفنج هستند که توسط زنانی که می خواهند پستانهایشان بزرگتر باشد استفاده می شود. به این سوتین ها اسفنجی یا ابری گفته می شود. علاوه بر این ، برخی از سوتین ها از پارچه های ظریف مانند توری و انواع رنگ های جذاب ساخته می شوند که در گروه سوتین مد قرار می گیرند. نوع دیگر این لباس زیر این است که از دو قسمت تشکیل شده است ، یعنی مواد کرست و رنگ آن.

با توجه به اینکه بخشی از لباس زنانه به گونه ای طراحی شده است که پستانک کاملاً نمایان است ، بنابراین چسبی ساخته می شود که بالای پستانک به پستان متصل می شود و دیگر نیازی به بستن سوتین نیست ، البته استفاده طولانی مدت از این چسب برای خانم ها صدمه می زند و باید مدت زمان محدودی استفاده شود. همچنین برخی سوتین ها برای بهبود ظاهر سینه ها دارای چشمه هایی در پایین پستانها هستند.به این نوع سوتین سوتین فنری گفته می شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۷:۳۱ توسط:ثنا محمدی موضوع: نظرات (0)